תמרור

תמרור 222 אזור מיתון תנועה

מידע כללי

תמרורי הוריה. רחוב משולב ואזור מיתון תנועה.

אזור מיתון תנועה.

עד לתמרור 223.

220-223

מודיעים על תחילתו וקצהו של רחוב, הבנוי במתכונת פיזית מיוחדת למהירויות נסיעה נמוכות במיוחד, במגמה לתת עדיפות להולכי הרגל על פני הרכב, תוך דגש על בטיחות ואיכות חיים. המהירות המירבית המותרת בהם היא 30 קמ"ש. (ראה ת"ת 54(ב)).

222-223

  • אזור מיתון תנועה, המיועד להגדיר רחוב (או קבוצת רחובות), בו יהיה מיתון התנועה, כך שיתאפשרו להולכי הרגל הליכה ונגישות בתנאי בטיחות משופרים.
  • קביעת "אזור מיתון תנועה" יוצרת מבנה הנדסי הממתן את המהירות בפועל עד לזו המותרת, ובכך להפיק את המטרות שלשמם הוא נבנה.

הצדקים להצבת תמרור 222-223

רחוב המשמש למגורים ומוסדות ציבור בעלי זיקה נמוכה לתנועת רכב מנועי, כגון: בתי"ס, מתנסי"ם, מועדונים לנוער וקשישים וכו'. המבנה הפיזי מקצה אמנם תוואים נפרדים לנסיעה והליכה, אך יש בו גם מרכיבים מאיטים ומרסנים, כמפורט ב"הנחיות לתכנון אזורי מיתון תנועה" בהוצאת משרד התחבורה.

קיימת אפשרות פיזית, הלכה למעשה, ליצור את התנאים המרסנים בפועל, כך שלא יהיה צורך לסמוך רק על נאמר בת"ת 54 )ב(, ויווצר מצב של "אשליה" בעיני הולכי הרגל ובמיוחד הילדים, לגבי המצב הבטיחותי האמיתי.

הנחיות להצבת תמרור 220-223

מיקום התמרור - ככלל, בצד ימין.

אפשר גם בצד שמאל, אם התנאים במקום מאפשרים מיקום טוב יותר בצד זה.

תמרורי 220, 222 אינם מתבטלים בצומת, אלא ע"י תמרורי 221, 223, בהתאמה, בלבד.

ברחובות "משולבים" ו/או "איזורי מיתון תנועה" דו-סטריים יוצבו התמרורים בזוגות, דהיינו תמרור 220 ועל גבו תמרור 221, או תמרור 222 ועל גבו תמרור 223, על מנת ליצור קו ברור בין סוגי הרחובות.