אתר עבודה בדרך

סע על פי הסימון בצבע כתום, אם סומן. תחילתו וקצהו של אתר עבודה בדרך. מזהירים בפני עבודות המבוצעות באתר (בדרך וסביבתה), כאשר פועלים, חומרים וכלי עבודה נמצאים באזור, תוך שינוי ו/או היצרות ו/או הרחבה של רוחב המיסעה או הנתיב

קצה אתר עבודה וכל ההגבלות והאיסורים בתוכו

תחילתו וקצהו של אתר עבודה בדרך. מזהירים בפני עבודות המבוצעות באתר (בדרך וסביבתה), כאשר פועלים, חומרים וכלי עבודה נמצאים באזור, תוך שינוי ו/או היצרות ו/או הרחבה של רוחב המיסעה או הנתיב

אזהרה והדרכה בעקומה חדה

האט והמשך רק בכוון המסומן בחצים שעל התמרור, עבור לפני התמרור. באתרי עבודה מזהירים בפני עקומות, דרכים מפותלות ופניות חדות (ימינה ו/או שמאלה), אשר מהווים מטרד/סכנה עד כדי הכרח להקטין את המהירות המעשית

אזהרה והדרכה בצומת קמץ

האט והמשך רק בכוונים המסומנים בחצים שעל התמרור, עבור לפני התמרור. באתרי עבודה מזהיר ומדריך את הנהג המגיע מן הזרוע הניצבת בצומת T כי עליו לפנות, ולא יוכל להמשיך ישר

הכביש הולך וצר

מזהירים על כניסה לקטע דרך או גשר או מכשול אחר שהוא זמנית צר יותר מהקטע שלפניו, עקב עבודות המתבצעות באתר. היצרות בדרך יכולה להיות בצד אחד או בשני הצדדים.

הכביש הולך וצר מצד ימין

מזהירים על כניסה לקטע דרך או גשר או מכשול אחר שהוא זמנית צר יותר מהקטע שלפניו, עקב עבודות המתבצעות באתר. היצרות בדרך יכולה להיות בצד אחד או בשני הצדדים.

הכביש הולך וצר מצד שמאל

מזהירים על כניסה לקטע דרך או גשר או מכשול אחר שהוא זמנית צר יותר מהקטע שלפניו, עקב עבודות המתבצעות באתר. היצרות בדרך יכולה להיות בצד אחד או בשני הצדדים.

מעבר צר או מכשול

הוצב התמרור בצד אחד של הדרך בלבד, פירושו מכשול באותו צד של הדרך. הקוים האלכסוניים מוטים מטה כלפי מרכז הנתיב הסמוך

תנועה דו-סטרית

באתרי עבודה מזהיר בפני תנועה דו-סטרית, אחרי שעד אותה נקודה היא הייתה חד-סטרית, וניתן היה לצפות להמשכה של התנועה החד-סטרית

שינוי במספר הנתיבים

מספר הנתיבים בכביש הולך וגדל מימין. באתרי עבודה מודיעים על שינוי במספר הנתיבים בהמשך הדרך, תוך ציון מיקומם של הנתיב/ים הנוסף/ים או הנגרע/ים מימין או משמאל, ביחס לשאר הנתיבים

שינוי במספר הנתיבים

מספר הנתיבים בכביש הולך וגדל משמאל. באתרי עבודה מודיעים על שינוי במספר הנתיבים בהמשך הדרך, תוך ציון מיקומם של הנתיב/ים הנוסף/ים או הנגרע/ים מימין או משמאל, ביחס לשאר הנתיבים

שינוי במספר הנתיבים

מספר הנתיבים בכביש הולך וקטן מימין. באתרי עבודה מודיעים על שינוי במספר הנתיבים בהמשך הדרך, תוך ציון מיקומם של הנתיב/ים הנוסף/ים או הנגרע/ים מימין או משמאל, ביחס לשאר הנתיבים

שינוי במספר הנתיבים

מספר הנתיבים בכביש הולך וקטן משמאל. באתרי עבודה מודיעים על שינוי במספר הנתיבים בהמשך הדרך, תוך ציון מיקומם של הנתיב/ים הנוסף/ים או הנגרע/ים מימין או משמאל, ביחס לשאר הנתיבים

מעקף

לפניך "מעקף" במסלול נסיעה "לא טבעי" או "לא ישר" אשר נועד לעקוף מכשול באתר עבודה. מסלול זה יכול לבוא בצורות שונות ובאורכים שונים, כנגזר מצורת המכשול, אורכו וכו'.

תמרור לאזהרה, להוריה,לאיסור או להודעה רק למסר שלגביו אין תמרור בלוח התמרורים

הוצב התמרור מתחת ובצמוד לתמרור אחר – יחול האמור בו בתוספת לתמרור שמעליו ובצמוד לו.

במרחק הנקוב במטרים, יחול האמור בתמרור שמעליו או בתוכו הוצב

באתרי עבודה מציין את המרחק ממקום הצבתו אל המקום אליו מבקשים להפנות את תשומת הלב.

לאורך הקטע שלפניך במטרים, יחול האמור בתמרור שמעליו

באתרי עבודה מציין את אורך הקטע שאליו מבקשים להפנות את תשומת הלב.

קו נתיב או קו ציר הכביש – קו קטעים בצבע כתום

נהג בנתיב הימני ביותר ואל תעבור את הקו בגוף הרכב או בחלקו, אלא לשם עקיפה או לשם בצוע הוראות כל דין אחר ותוך שמירת הוראות כל דין

כביש או נתיב מתחלף - קו קטעים כפול בצבע כתום

הנסיעה בכביש או בנתיב אסורה אלא אם הוצב מעליו תמרור 201 עד 203 , 206 עד 212 או 724 עד 724פ.

קו הפרדה רצוף כפול בצבע כתום

נהג בצידם הימני של הקווים, אל תעבור את הקווים בגוף הרכב או בחלקו. זוג קוים רצופים מורים על נסיעה בצידם הימני בלבד, תוך הפרדה מלאה בין שני כיווני נסיעה נגדיים. לכן, אסור לעקוף בקטע זה, אם הדבר כרוך בחציית הקווים.

קו קטעים צפוף בצבע כתום - אזהרה לפני הופעת קו הפרדה רצוף כפול

עבור לנתיב הימני לפני התחלת קו ההפרדה הרצוף הכפול. קו קטעים צפוף מסמן ומזהיר על התקרבות לקו הפרדה רצוף כפול (920) אשר פירושו גם איסור עקיפה.

קו קטעים ליד קו רצוף בצבע כתום

מותר לעבור את הקווים, אם קו הקטעים הוא מצידו הימני של קו ההפרדה הרצוף, והדרך פנויה. מסמן ומגדיר איסור עקיפה לא שוויוני, דהינו: העקיפה אסורה לרכב הנוסע בצד הקו הרצוף, אך מותרת – כאשר הדרך פנויה – לרכב הנוסע בצד של קו הקטעים.

קו מלבנים בצבע כתום

נתיב לפניה בלעדית ימינה או שמאלה, או נתיב האצה, האטה או השתזרות, או נתיב המשנה את ייעודו. סע בהתאם ליעוד הנתיב. מזהיר ומנחה את הנהג הנוסע בנתיב אשר משנה את יעודו, כך שמכאן ואילך נתיב זה משרת פניה או השתזרות בלבד.

קו קטעים בצבע כתום – פניה בצומת

סע במקביל לקו הקטעים. פנית פרסה מותרת אלא אם הדבר נאסר על ידי תמרור אחר. קו קטעים המשמש להנחיה והכוונה של הנהג בעת ביצוע פניה בצומת.

קו עצירה – קו כתום לרוחב הנתיב

מקום עצירת הרכב או בעל החיים, לפני הקו וסמוך לו, כאשר יש חובת עצירה. קו עצירה והמתנה לפני מקום שבו חייב הרכב המתקרב לעצור ו/או להמתין, ככל שיש לכך סיבה חוקית ו/או צורך עניני למתן זכות קדימה.

כווני הנסיעה המותרים בנתיב - חצים על פני הדרך בצבע כתום, עם ובלי חצים בצבע לבן

הכנס לצומת ועבור בו רק בכוון החץ שסומן בנתיב שממנו נכנסת לצומת. חצים בצבע לבן מורים על כווני הנסיעה שמחוץ לאתר העבודה.

נתיב נסיעה עומד להסתיים - חצים אלכסוניים בצבע כתום

עבור לנתיב הסמוך בכוון החץ. החיצים מסומנים באלכסון אל הנתיב הסמוך בכוון מרכז הכביש כאמצעי הדרכה ואזהרה שהנתיב בו הם סומנו עומד להסתיים.

איי תנועה (בצורות שונות), מסומנים על הכביש בצבע כתום

אסור לעבור, לעצור או לחנות עליהם. אי תנועה מסומן - במקום אי בנוי - בתחום הדרך שהוא "מחוץ לתחום" עבור כלי הרכב, לכל מטרה, כולל: נסיעה, חציה, חניה ועצירה.

מחסום: הדרך חסומה

הוצב תמרור המורה על כוון, מותר להתקדם רק בכוון המצוין בתמרור. מחסום לרכב בדרך לפני מקומות שמתבצעות בהם פעולות/עבודות מסוגים שונים, המפריעים את התנועה החופשית.

סימון מכשולים

עמודי הכוונה, בצד הכביש: הקווים האלכסוניים מוטים למטה כלפי מרכז הנתיב הסמוך. קצה (צד) הדרך! כאשר קיים שול בצידי הדרך, משמעות התמרור היא גם קצה השול.

חרוט להכוונה או לסימון מכשול

סע על פי אופן הצבת החרוטים. אסור לעלות על המכשול המסומן בחרוט. במקום הצבתו, באתר עבודה בדרך.

פנס מהבהב באתרי עבודה

פנס מהבהב בצבע כתום לסימון, איתות ואזהרה. אות אזהרה יחודי לאתרי עבודה בכביש, אשר בא לידי ביטוי גם ע"י הבהוב בצבע כתום, המיוחד לאתרי עבודה.

לוח נייד מהבהב

איתות, אזהרה והכוונה. אמצעי אזהרה גדול ובולט על רקע הנוף הכללי. תכונה זו מתקבלת מהמימדים הגדולים של פנסים מהבהבים בעצמת אור חזקה – אפילו על רקע השמש. הדבר מאפשר לנהג להתאים את נהיגתו בעוד מועד, הן מבחינת התוואי, הנתיב, המהירות והזהירות.

לוח נייד מהבהב

הכביש סגור. אמצעי אזהרה גדול ובולט מאד על רקע הנוף הכללי. תכונה זו מתקבלת מהמימדים הגדולים יחסית, של פנסים מהבהבים בעצמת אור חזקה – אפילו על רקע השמש. הדבר מאפשר לנהג להתאים את נהיגתו בעוד מועד, הן מבחינת התוואי, הנתיב, המהירות והזהירות.

מפרץ לעצירה במצב חירום

מודיע על קיומו של מפרץ לעצירה במצב חירום באתר עבודה, במרחק המצויין בתמרור 916 שמתחתיו, בקטעי כביש שאין בהם שוליים תקניים עליהם אפשר לעצור במצבי חירום ומצוקה.