כביש משובש
מזהיר בפני מהמורות, סדקים ובליטות בשטח המיסעה, או קטע מקורצף לצורך ריבוד מחדש. הקטע המשובש יכול להמשך לאורך קטע מסוים או כמכשול מקומי קצר, כאשר לפני הקטע המשובש ואחריו קיים קטע כביש במצב תקין.
עקומה חדה ימינה
מזהירים בפני עקומות, דרכים מפותלות ופניות חדות (ימינה ו/או שמאלה), אשר מהווים מטרד/סכנה עד כדי הכרח להקטין את המהירות המעשית. הפסים האלכסוניים בתמרור 108 יוצרים יחד צורת "חץ" המסמן את כוון התפנית של הדרך.
עקומה חדה שמאלה
מזהירים בפני עקומות, דרכים מפותלות ופניות חדות (ימינה ו/או שמאלה), אשר מהווים מטרד/סכנה עד כדי הכרח להקטין את המהירות המעשית. הפסים האלכסוניים בתמרור 108 יוצרים יחד צורת "חץ" המסמן את כוון התפנית של הדרך.
עקומה ימינה ואח"כ שמאלה
מזהירים בפני עקומות, דרכים מפותלות ופניות חדות (ימינה ו/או שמאלה), אשר מהווים מטרד/סכנה עד כדי הכרח להקטין את המהירות המעשית. הפסים האלכסוניים בתמרור 108 יוצרים יחד צורת "חץ" המסמן את כוון התפנית של הדרך.
עקומה שמאלה ואח"כ ימינה
מזהירים בפני עקומות, דרכים מפותלות ופניות חדות (ימינה ו/או שמאלה), אשר מהווים מטרד/סכנה עד כדי הכרח להקטין את המהירות המעשית. הפסים האלכסוניים בתמרור 108 יוצרים יחד צורת "חץ" המסמן את כוון התפנית של הדרך.
דרך מפותלת
מזהירים בפני עקומות, דרכים מפותלות ופניות חדות (ימינה ו/או שמאלה), אשר מהווים מטרד/סכנה עד כדי הכרח להקטין את המהירות המעשית. הפסים האלכסוניים בתמרור 108 יוצרים יחד צורת "חץ" המסמן את כוון התפנית של הדרך.
אזהרה והדרכה בעקומה חדה
מזהירים בפני עקומות, דרכים מפותלות ופניות חדות (ימינה ו/או שמאלה), אשר מהווים מטרד/סכנה עד כדי הכרח להקטין את המהירות המעשית. הפסים האלכסוניים בתמרור 108 יוצרים יחד צורת "חץ" המסמן את כוון התפנית של הדרך.
אזהרה והדרכה בעקומה חדה
מזהירים בפני עקומות, דרכים מפותלות ופניות חדות (ימינה ו/או שמאלה), אשר מהווים מטרד/סכנה עד כדי הכרח להקטין את המהירות המעשית. הפסים האלכסוניים בתמרור 108 יוצרים יחד צורת "חץ" המסמן את כוון התפנית של הדרך.
הכביש הולך וצר
מזהירים, בהתאמה, על כניסה לקטע דרך או גשר או מכשול אחר שהוא צר יותר מהקטע שלפניו. ההיצרות בדרך יכולה להיות בצד אחד או בשני הצדדים - בהתאמה.
הכביש הולך וצר מצד ימין
מזהירים, בהתאמה, על כניסה לקטע דרך או גשר או מכשול אחר שהוא צר יותר מהקטע שלפניו. ההיצרות בדרך יכולה להיות בצד אחד או בשני הצדדים - בהתאמה.
הכביש הולך וצר מצד שמאל
מזהירים, בהתאמה, על כניסה לקטע דרך או גשר או מכשול אחר שהוא צר יותר מהקטע שלפניו. ההיצרות בדרך יכולה להיות בצד אחד או בשני הצדדים - בהתאמה.
מעבר צר או מכשול
הוצב התמרור בצד אחד של הדרך בלבד, פירושו מכשול באותו צד של הדרך. הקוים האלכסוניים מוטים מטה כלפי מרכז הנתיב הסמוך.
מכשול גובה
מזהיר בפני כניסה לקטע שבו המרווח החופשי האנכי מוגבל (מסיבה כלשהי).
מזהיר את הנהג מאפשרות של פגיעה בתקרת המעבר. הדברים אמורים במיוחד למקרה של מטען גבוה.
תשומת הלב כי יכולים/עשויים להיות הבדלים בגובה המעבר בנתיבים השונים.
צומת הצטלבות
מזהירים בפני צומת הצטלבות או קמץ בהתאמה, מבלי לפרט כוונים ראשיים ומשניים, ואופן מתן זכות הקדימה בהם. גם הזווית בין הכבישים יכולה שלא להיות ניצבת ממש
צומת קמץ - ימינה
מזהירים בפני צומת הצטלבות או קמץ בהתאמה, מבלי לפרט כוונים ראשיים ומשניים, ואופן מתן זכות הקדימה בהם. גם הזווית בין הכבישים יכולה שלא להיות ניצבת ממש
צומת קמץ - שמאלה
מזהירים בפני צומת הצטלבות או קמץ בהתאמה, מבלי לפרט כוונים ראשיים ומשניים, ואופן מתן זכות הקדימה בהם. גם הזוית בין הכבישים יכולה שלא להיות ניצבת ממש
צומת קמץ
מזהירים בפני צומת הצטלבות או קמץ בהתאמה, מבלי לפרט כוונים ראשיים ומשניים, ואופן מתן זכות הקדימה בהם. גם הזוית בין הכבישים יכולה שלא להיות ניצבת ממש.
אזהרה והדרכה בצומת קמץ
מזהיר ומדריך את הנהג המגיע מן הזרוע הניצבת בצומת קמץ כי עליו לפנות, ולא יוכל להמשיך ישר
צמתי קמץ - ימינה ולאחר מכן שמאלה
מזהירים בפני צמתי קמץ סמוכים ובכוונים מנוגדים, בהתאמה.
צמתי קמץ - שמאלה ולאחר מכן ימינה
מזהירים בפני צמתי קמץ סמוכים ובכוונים מנוגדים, בהתאמה.
מעגל תנועה
מזהיר בפני מעגל תנועה
רמזור
מודיע על הימצאו של רמזור הפועל בהמשך הדרך - בצומת, במעבר חציה או בכל הסדר תנועה אחר הכולל רמזור פועל, קבוע או מיטלטל.
התמזגות של כביש שבו זכות קדימה עם דרך צדדית מימין
מזהירים בפני התמזגות של דרך משנית/צדדית עם דרך ראשית המופרדת ע"י מפרדה, למשל: כבש (רמפה) בנתיב האצה בכניסה לדרך (המכונה "כניסון").
התמזגות של כביש שבו זכות קדימה עם דרך צדדית משמאל
מזהירים בפני התמזגות של דרך משנית/צדדית עם דרך ראשית המופרדת ע"י מפרדה, למשל: כבש (רמפה) בנתיב האצה בכניסה לדרך (המכונה "כניסון").
התמזגות עם כביש שבו זכות קדימה מימין. אין פניה ימינה או שמאלה
מזהירים בפני התמזגות של דרך משנית/צדדית עם דרך ראשית המופרדת ע"י מפרדה, למשל: כבש (רמפה) בנתיב האצה בכניסה לדרך (המכונה "כניסון").
התמזגות עם כביש שבו זכות קדימה משמאל. אין פניה ימינה או שמאלה
מזהירים בפני התמזגות של דרך משנית/צדדית עם דרך ראשית המופרדת ע"י מפרדה, למשל: כבש (רמפה) בנתיב האצה בכניסה לדרך (המכונה "כניסון").
גודש בתנועה
מזהיר בפני גודש (או "עומס" או "פקק") בהמשך הנסיעה אשר מחייב האטה ותשומת לב מיוחדת הן לגודש והן למצבים מיוחדים העלולים להווצר ממנו.
רכבת מקומית חוצה. הוצב מתחתיו תמרור 629 עם חצים, תיתכן תנועת רכבות בשני הכוונים
מפגש מסילת ברזל. הוצב מתחתיו תמרור 629 עם חצים, תתכן תנועת רכבות בשני הכוונים
מפגש מסילת ברזל במרחק של כ- 300 מטר, אלא אם כן צוין אחרת בתמרור 630 מתחתיו
נותנים לנהג הערכה של המרחק לפני המפגש, באמצעות סידרה של תמרורים הכוללים "פסים". כל "פס" מייצג מרחק של 100 מטר.
מפגש מסילת ברזל במרחק של כ- 200 מטר, אלא אם כן צוין אחרת בתמרור 630 מתחתיו
נותנים לנהג הערכה של המרחק לפני המפגש, באמצעות סידרה של תמרורים הכוללים "פסים". כל "פס" מייצג מרחק של 100 מטר
מפגש מסילת ברזל במרחק של כ-100 מטר
נותנים לנהג הערכה של המרחק לפני המפגש, באמצעות סידרה של תמרורים הכוללים "פסים". כל "פס" מייצג מרחק של 100 מטר.
מקום מפגש מסילת ברזל - מסילה אחת
אלה "הצלבים" אשר מציינים את המקום שבו יש לעצור את הרכב בסמוך ולפני המסילה או המסילות. גם כאן ניתנת לנהג ידיעה ואזהרה לאפשרות של תנועת רכבות בשני הכוונים, אפילו בו זמנית, באמצעות "החצים" מעל לתמרורים ומתחת לתמרור 129
מקום מפגש מסילת ברזל - יותר ממסילה אחת
אלה "הצלבים" אשר מציינים את המקום שבו יש לעצור את הרכב בסמוך ולפני המסילה או המסילות. גם כאן ניתנת לנהג ידיעה ואזהרה לאפשרות של תנועת רכבות בשני הכוונים, אפילו בו זמנית, באמצעות "החצים" מעל לתמרורים ומתחת לתמרור 129.
מעבר חצייה להולכי רגל בקרבת מקום
מזהיר בפני התקרבות למעבר חציה להולכי רגל (811, 306).
הולכי רגל בקרבת מקום
מזהיר בפני מקום שבו עלול הנהג לפגוש ריכוזים של הולכי - רגל, לאו דוקא בחציה, כגון: מוסדות חינוך, מתנסי"ם, מוסדות לקשישים, תחנות אוטובוס, תחנות רכבת, אזורי תעסוקה, מחנות צה"ל וכו'.
תנועת אופניים בקרבת מקום
תנועת אופנים חוצה את הדרך בנתיב או על שביל מוסדר המיועדים לכך.
מנהרה
מזהיר בפני כניסה קרובה לתוך מנהרה, כולל החובה להדליק אורות ( גם בקיץ וגם באור יום) על מנת למנוע מעברים חדים בין אור לחושך, ולהפך (תת 97(ה).
תמרור "עצור" 302 בהמשך הדרך
מזהיר ומודיע על קיומו של תמרור 302 ("עצור") בהמשך הדרך בכוון הנסיעה.
ירידה תלולה
מזהירים בפני ירידה תלולה או ארוכה (תת 52(8)), סכנת החלקה או מקום גבוה בצד הדרך שממנו עלולים ליפול או להדרדר אבנים. בכל המצבים הנ"ל מדובר על מטרדים העלולים לגרום סכנה ממשית למשתמשים בדרך.
סכנת החלקה
מזהירים בפני ירידה תלולה או ארוכה (תת 52(8)), סכנת החלקה או מקום גבוה בצד הדרך שממנו עלולים ליפול או להדרדר אבנים. בכל המצבים הנ"ל מדובר על מטרדים העלולים לגרום סכנה ממשית למשתמשים בדרך.
אבנים מידרדרות משמאל
מזהירים בפני ירידה תלולה או ארוכה (תת 52(8)), סכנת החלקה או מקום גבוה בצד הדרך שממנו עלולים ליפול או להדרדר אבנים. בכל המצבים הנ"ל מדובר על מטרדים העלולים לגרום סכנה ממשית למשתמשים בדרך.
אבנים מידרדרות מימין
מזהירים בפני ירידה תלולה או ארוכה (תת 52(8)), סכנת החלקה או מקום גבוה בצד הדרך שממנו עלולים ליפול או להדרדר אבנים. בכל המצבים הנ"ל מדובר על מטרדים העלולים לגרום סכנה ממשית למשתמשים בדרך.
פסי האטה
מזהיר בפני המצאות פסי האטה בדרך.
תנועה דו סטרית
מזהיר בפני תנועה דו-סטרית, אחרי שעד אותה נקודה היא היתה חד-סטרית, וניתן היה לצפות להמשכה של התנועה החד-סטרית.
בעלי חיים
מזהיר בפני האפשרות שבהמשך הדרך ימצאו בעלי חיים בתחום הדרך ו/או בסביבתה. תתכן גם אפשרות שחיות - הבר משוטטות על הדרך עצמה או חוצות אותה.
רכב עבודה או טרקטור חוצה
מזהיר מפני מקום שבו מתבצעת חציית הדרך ע"י רכב עבודה או טרקטור, המתאפיין בכך שהוא גדול ואטי.
עמודי הכונה ואזהרה בצד הכביש: מחזיר אור מרובע - צד ימין של הכביש. שני מחזירי אור עגולים-צד שמאל של הכביש
עמודון להכוונה או להפרדה
"עמודונים" במבנה סלחני, אשר מבליטים ומדגישים שטחים מסומנים האסורים בנסיעה או חניה עליהם.
מקום מסוכן שלגביו לא נקבע תמרור מיוחד
מזהיר מפני מקום מסוכן מהיבט יוצא דופן ושונה משאר הסיכונים שלגביהם נקבעו תמרורי-אזהרה מיוחדים.
תאונה
מזהיר בפני תאונה שהתרחשה במורד הזרם של התנועה, אשר מחייב האטה ותשומת לב מיוחדת הן לגודש המצטבר מכך והן למצבים מיוחדים ולא צפויים העלולים להווצר ממנה.
רוח צד
מזהיר בפני האפשרות שבהמשך הדרך נושבת רוח צד במהירות שיש בכוחה להפריע את מהלך הנסיעה. כידוע, הרוח הנפוצה – בדרך כלל – היא "מערבית", אולם יש גם רוחות "חמסין" ממזרח.